De reis - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Augustus 2014 | Chili, Rancagua

lieve allemaal. Ik ben veilig aangekomen in mijn gastgezin en heb het erg naar mijn zin. Ondanks ik thuis erg mis is het hier geweldig. School is erg saai omdat ik de taal nog niet beheers maar de mensen zijn heel aardig. Hier is mijn verslag sinds ik thuis heb verlaten tot het einde van het kamp. Het is een beetje een lang verhaal geworden haha

23.00 7-8-2014 Nederlandse tijd

Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Brazilië maar ik zou beginnen bij het begin. Vanochtend ben ik om 2 uur met de trein vertrokken naar Schiphol. Samen met papa, mama, Roos, Vincent, Cill, Maud, Angie, Juliet, Romy en Joris , een grote gezelligheid dus. Toen ik in de trein zat had ik eigenlijk nog niet echt het besef dat ik weg ging. Eerst moest ik wachten op de mensen van AFS en toen heb ik moeten inchecken, wat overigens nog een probleem was omdat ik 2 koffers mee had en dat niet goed gecommuniceerd was. Later hebben we met z’n alle nog wat gegeten op Schiphol en kwam het afscheid al snel in zicht. Het ging ook eigenlijk allemaal zo snel ! Voor ik het wist moest ik afscheid nemen van iedereen en was ik weg ( bedankt Juliet voor de foundation vlekken in mijn witte shirt…) . Ik vond het afscheid nemen zwaarder dan verwacht, zelfs nu, in het vliegtuig naar Brazilië (bijna 7 uur later) kan ik nog in huilen uitbarsten eigenlijk. Ik denk dat ik misschien nu al heimwee heb maar dat gaat hopelijk veranderen als ik de familie ga ontmoeten en alles weer stabiel is.
De vlucht van Amsterdam naar Madrid ging goed (ook al zat ik naast een snurkende spanjaard). Toen we (Sara, Maarten en Stijn waarmee ik samen vlieg tot en met Brazilië) aankwamen zijn we naar een andere terminal gegaan en hebben daar wat gegeten. De tijd daar ging eigenlijk best snel en voor ik het wist zat ik al in het volgende vliegtuig. Een vlucht van 11 uur .

11.30 8-8-2014 NL
6.30 8-8-2014 Brazilië
5.30 8-8-2014 Chili

Ik zit op dit moment op het vliegveld van Brazilië. Ben aan het wachten op mijn vlucht naar Chili die 30 minuten vertraging heeft tot nu toe. De vlucht van Madrid naar Brazilië ging goed, maar was wel vermoeiend. En zoals mama al had verspeld (dankje mam..) deed mijn tv scherm het niet. Het was dus 11 uur lang slapen en lezen. Op een gegeven moment gaat dat wel een beetje vervelen. Aangekomen in Brazilië stond er al iemand van het vliegtuig te wachten op mensen die richting Santiago moesten. Ik heb afscheid genomen van Sara, Stijn en Maarten en heb mijn nieuwe ticket opgehaald.
Ik moest nog 1 uur wachten voordat mijn volgende vlucht ging dus heb ik even WIFI opgezocht en even geskypt met mama, Roos en Vincent en met Mathijs.

13.00 Nederland
08.00 Brazilië
07.00 Chili

Na een vertraging van nu bijna een uur zit ik in het vliegtuig van Brazilië naar Chili. Met super veel Brazilianen die 0% Engels spreken heb ik toch kunnen verstaan dat de vliegreis ongeveer 3 uur en 20 minuten gaat duren. Helaas iets langer dan ik had verwacht. Ben op dit moment super moe en zou het liefste in een bed willen liggen om te slapen. Maar dat gaat helaas niet, nog niet in ieder geval.
Wanneer ik zo meteen aankom in Chile word ik opgehaald door iemand van de AFS en brengt die mij naar een hotel/hostel/verblijfplaats waar ik tot zondag blijf. Ik verblijf daar met de andere AFS’ers die ook naar Chili gaan. Maar die zijn er waarschijnlijk al omdat die vanaf Madrid meteen door naar Chili vlogen.



04.00 Nederland 09-08-2014
22.00 Chili 08-08-2014

Eindelijk lig ik voor het eerst weer in een bed sinds ik uit Nederland ben vertrokken (vliegtuig slaapjes tellen niet mee). Ik ben meer dan kapot en ga daarom ook zo slapen.
Toen ik in Chili het vliegtuig uitstapte voelde ik meteen de kou (het is er nu winter). Ik ben via allerlei douane poortjes bij mijn koffers gekomen en vond de meneer die me zou ophalen al redelijk snel. Lekker naar huis dacht ik , niet dus. Moest nog 1,5 uur op de airport wachten op 2 meisjes uit California en 1 uit Nieuw Zeeland. Eenmaal in het taxibusje hebben we ongeveer 30 minuten in de auto gezeten om naar de campus te gaan (wat overigens helemaal niet erg was want je kijkt je ogen hier uit in Chili). Toen ik bij de campus was werd ik naar mijn kamer geleid die ik met de Italiaanse Chaira deel. Ze is Italiaans dus kan matig tot slecht Engels maar ze is wel heel lief. De kamer is verder echt vreselijk. 2 bedden op in een kamer van 2 bij 3 met daarin 2 meisjes, 4 grote koffers en een paar stinkende paarden dekens (kamer exclusief verwarming).
Na dat ik aankwam ben ik gaan douchen en hebben we met de hele groep middag gegeten (warm eten in de middag). Daarna hebben we een soort rare kennismakingsspelletjes gedaan. Vervolgens hadden we wat vrije tijd en heb ik wat leuke mensen ontmoet. Ook mensen die bij mij in de stad wonen !
Als je dacht dat we dan mochten slapen heb je het mis. We werden verdeeld in land groepen maar omdat ik de enige ben die uit Nederland komt werd ik met een paar andere ‘lefties’ in een groepje gezet. Ik zat in een groep met 2 Zwitsers, 1 Finse, 1 turk en 2 zweden waarmee ik een poster moest maken over de cultuur van je thuis land en vervolgens moest je het dan presenteren.

Na die tijd hebben ze alle vermoeide mensen nog naar de eettafel kunnen slepen waar de baas van AFS nog het een en ander kwam vertellen. Vervolgens kon iedereen GELUKKIG naar zijn/haar eigen kamer waar het nogsteeds -20 was.
Chaira vroeg me vanavond nog mee om haar Italiaanse vrienden te ontmoeten en daarvan ben ik net terug. Gezellig avond gehad maar ben nu wel helemaal gesloopt.

Je kijkt je ogen uit in Chili, wat is het hier mooi. Overal waar je bent kan je het Andes gebergte zien en de mensen hier zijn super vriendelijk.

Morgen moeten we om 07:30 aan het ontbijt zitten wat denk ik wel gaat lukken met deze jatlag. Morgen staat ik het teken van spelletjes en voorbereidingen voor je gastgezin. Zondag word ik EIN-DE-LIJK opgehaald door mijn familie en kan het dan ECHT beginnen.


  • 12 Augustus 2014 - 10:06

    Richard:

    Hoi Anne, klinkt allemaal reuze spannend.
    Goed idee om op deze manier iedereen op de hoogte te houden, en dan heb je zelf achteraf een reisverslag.
    Ik abboneer me!
    Hoor graag meer als je er wat langer zit!
    hasta la vista!

    richard

  • 12 Augustus 2014 - 12:41

    Mel Paalman:

    Lieve Anne, een heel verhaal! Vermoeiende reis en al veel gedaan. Leuk om te lezen. Veel plezier.x

  • 12 Augustus 2014 - 13:08

    Joyce :

    Leuk Anne om je belevenissen te lezen, ik ga je zeker volgen!
    Heel veel plezier, belevenissen en succes!

  • 12 Augustus 2014 - 14:58

    Carla:

    Hee Anne, wat een indrukken, we zijn blij dat je goed bent aangekomen, ben benieuwd naar je verhalen over je familie.

  • 13 Augustus 2014 - 19:53

    Julie:

    Anne, geniet van dit avontuur ... leuk om je zo te kunnen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Rancagua

Anne

Volg mijn reis naar Chili !

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 15341

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 02 Juli 2015

Chili 2014-2015

Landen bezocht: