Santiago, Patagonia en zomervakantie - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu Santiago, Patagonia en zomervakantie - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu

Santiago, Patagonia en zomervakantie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 December 2014 | Chili, Rancagua

Lieve allemaal, het is al weer een lange tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. Zoals ik al vanaf het begin heb gezegd ga ik 'proberen' om hem bij te houden. Voor nu weer even een update.

Na dat ik terug ben gekomen uit Viña ben ik nog een paar weken naar school geweest. In deze week was ik jarig en ben ik echt verast door mijn familie en vrienden met een surprise-party en 2 nieuwe hamsters (willem en linda). De dag van mijn verjaardag heeft iedereen op school voor me gezongen en mocht ik vrienden uitnodigen voor lunch. Mijn moeder van hier had contact gehad met mama thuis en ze had mijn lievelingseten gemaakt; Lasagne met spinazie.
De vrijdag na mijn verjaardag werd ik opgehaald door een vriendin om even door de stad te lopen. Toen ik thuis terug kwam waren daar een hoop van mijn vrienden voor een verassingsfeest. Super leuk en heb erg genoten van deze dag.

Een paar dagen na mijn verjaardag begon mijn vakantie wat eerder dan die van andere omdat ik met een AFS trip mee ging naar Patagonia (zuiden van chili, einde van de wereld). Dit is tot nu toe denk ik het hoogte punt van mijn jaar geweest. De eerste 3 dagen zijn we in Punta Arenas geweest en ben ik onder andere op een eiland met 1000 pinguïns geweest en veel van de geschiedenis van die plek geleerd en gezien (FOTOS OP FACEBOOK). De andere 3 dagen zijn we met een 3 uur duren busreis naar Puerto Natales gereden. Een super mooi dorpje wat serieus het laagste punt voor de zuidpool van de wereld is. Hier zijn we onder andere naar Torres del Paine geweest (mijn hoogte punt van de reis). Helaas eindigde deze reis voor mij in het ziekenhuis omdat door heftig wind er een steen in mijn oog kwam waardoor ik niets meer kon zien (ik ben nu weer oke haha).
De laatste dag zijn we met de groep met een bootje de zee op gegaan om ijsrotsen te zien. Helaas hebben we de ijsrotsen niet gered omdat iedereen zo ziek werd op de boot en moest overgeven. Op zich niet een heel groot probleem zou je zeggen, maar wel als alle kots-zakjes op zijn en iedereen (inclusief ik zelf) over de tafels en over boort kotst...
Deze reis ga ik zeker weten mijn hele leven herinneren. Ik heb het super naar mijn zin gehad samen met een super leuke groep mensen over de hele wereld.

Toen ik terug kwam uit Patagonia was mijn zomer vakantie al begonnen. Ik kan nu genieten van meer dan 3 (!!!!) maanden zomervakantie. Er staan een paar dingen in de planning zoals een paar reisjes naar zee, Papa en mama die komen en Santiago bezoeken. Verder plan ik m'n dagen meer op de dag zelf met uitgaan, leuke dingen doen met vrienden en feestjes.

Natuurlijk heb ik nog veel meer leuke dingen gedaan de laatste tijd maar omdat ik zoveel beleef raakt het allemaal een beetje door de war. Ik heb bijvoorbeeld hier een Nederlands familie ontmoet die hier in de buurt van mij wonen, Ik ben een paar keer de bergen in geweest, Ik heb hier heel veel zwemfeestjes gehad en noem maar op.

Gister hebben we hier kerst gevierd en dat was natuurlijk anders dan in Nederland. Anders was dat ze gister avond met iedereen hebben gegeten en veel cadeaus hebben gekregen. 1e kerst dag (vandaag) hebben we eigenlijk helemaal niet zo veel gedaan, eerlijk gezegd helemaal niets. Het is nu 18;45 en iedereen is eigenlijk nog in zijn pyjama. Typisch zuid amerikaans natuurlijk wel.

Verder zit ik terwijl ik deze blog schrijf lekker buiten in de zon waar het 31 graden is. Ik ga genieten van elke dag die ik hier nog mag zijn. Ik zit hier nu bijna 5 maanden wat betekend dat ik nog 6 maanden te gaan heb. De ene kant gaat dat heel snel voor bij maar aan de andere kant duurt dat nog een hele poos !

Ik probeer snel weer een volgende update te schrijven en bekijk vooral de foto's van mijn reis op Facebook (die ik wel altijd goed bij houd).

Veel liefs, Anne

P.s Ik weet dat ik een hele hoop vergeet, maar dat kom ik jullie over 6 maanden in real life vertellen, blijft het nog even spannend !!!!

  • 26 December 2014 - 09:07

    Paul:

    Lief, terwijl ik alle verhalen natuurlijk al van je heb gehoord blijft het geweldig om je verslag te lezen. Geniet, leer, beleef, ontdek en ontwikkel. Ben super trots op je. Dz

  • 26 December 2014 - 14:12

    Mel Paalman:

    Wat super toch allemaal Anne! X

  • 26 December 2014 - 14:38

    Richard Van Remmen:

    Lieve Anne,

    Ik begrijp dat Patagonie een aanrader is?
    Gek idee dat jij nu midden in de zomer zit, terwijl wij een natte kerst hadden (vandaag trouwens droog, helder en zonnig)
    Ben benieuwd wat voor strategieen je gevonden hebt om de je uren spaans spreken zoveel mogelijk op te rekken. Ik zou ook af en toe eens in een grammatica boek kijken, sommige dingen moet je echt leren door stomweg rijtjes erin te stampen (bijv hoe je werkwoorden vervoegd: amo, amas amat amamos ama weetikveel.Dat werk
    Wij hadden gisteren bij Geert en Linda een gezellige kerstbijeenkomst. en daar skypten we nog even met jou.
    Je had al wel gehoord van Oscar, van Daan en Eva, geboren op 30 nov?
    En nu zitten we te wachten op de nieuwe dochter van Thijs en Sylvie, ze was eigenlijk op kerstavond uitgerekend, dus we wachten vol ongeduld.

    Hartelijke groeten!

    richard


  • 26 December 2014 - 15:37

    Roelof:

    Ha Anne, wat super om te lezen en dat klinkt heerlijk allemaal! Wel een hele andere Kerst dan in Nederland zeg :-)
    Hele fijne vakantie & we blijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Rancagua

Anne

Volg mijn reis naar Chili !

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 869
Totaal aantal bezoekers 15330

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 02 Juli 2015

Chili 2014-2015

Landen bezocht: