Lotgenoten, Vina en moeilijkheden - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu Lotgenoten, Vina en moeilijkheden - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu

Lotgenoten, Vina en moeilijkheden

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Oktober 2014 | Chili, Rancagua

Lieve allemaal ,
Het is al redelijk lang geleden dat ik weer iets op mijn blog heb gepost dus vond het wel weer tijd voor een nieuwe update.
De afgelopen maand heeft veel ups en downs gekend, met (helaas) weer meer downs. Ik ga maar even de hoogtepunten benoemen voordat jullie denken dat ik hier dood ga van verdriet.

3 weken geleden zijn we in het weekend naar Santiago gegaan voor een dagje. Even lekker gewinkeld (wat hier best wel erg goedkoop is) en daarna met de hele familie naar een 4D film geweest. Leuke dag gehad.
Na mijn vakantie had ik nog 2 weken samen met Lidia (Oostenrijk) en hebben we veel leuke dingen gedaan. Veel lol gemaakt en plezier gehad met Lidia en Sally (Australië). Helaas kwam aan alles een eind maar door al de ophef met Air-france heeft ze toch nog een paar dagen langer kunnen blijven.

2 weken geleden heb ik na lang zoeken 2 Nederlandse meisjes ontmoet die hier bij mij in de buurt wonen. Super toevallig. Het zijn 2 meisjes waarvan hun vader hier tot april moet werken dus hier tot april blijven wonen. Super leuk natuurlijk. Super aardige meisje uit Nijmegen van 14 en 16. Voelt toch goed om een soort landgenoten/lotgenoten te ontmoeten. Ook heel raar om weer Nederlands te praten tegen mensen die mij ook daadwerkelijk kunnen verstaan !

Verder heb ik de afgelopen maand een paar feestjes gehad. Feestjes die echt niet te vergelijken zijn met de feestjes in Nederland. Super grappig om mee te maken en heb het er tot nu toe nog erg naar mijn zin gehad.

Vorige zomer ben ik in mijn eentje naar Engeland, Bourmouth afgereisd voor een soort zomer school. Daar had ik enkele Chileense mensen ontmoet waar ik het erg goed mee kon vinden. 2 weken geleden ben ik in het weekend afgereisd naar Vina dell mar om een van deze meisjes opnieuw te zien. Vrijdag na school ben ik met de gast familie van Sally naar vina gereden (die moesten daar ook zijn voor het weekend dus kon ik mooi meerijden) en kwam ik daar in de avond aan. Het was heel raar om elkaar na een jaar weer te zien maar de klik was er meteen weer. Zaterdag ben ik met Constanza mee naar haar school gegaan en heb ik wat van haar vrienden ontmoet. Aan het eind van de middag hadden we een school activiteit op het strand en in de avond hadden we een feestje. We zijn bij een vriendin van haar blijven slapen en het was een super leuke dag. Op zondag zijn we naar de opa van Constanza gereden en hebben we daar de middag besteed met zwemmen en eten. Ze heeft een super leuke familie en voelde me heel erg welkom. Ze hebben me meteen uitgenodigd voor in de zomer en nog enkele familie feesten. Ik kan wel zeggen dat het echt een van de leukere weekenden in Chili was !

Met mijn gast familie doe ik eerlijk gezegd niet veel leuke dingen meer. Soms lijkt het wel alsof ze een beetje op me uitgekeken zijn. Dit is natuurlijk helemaal niet leuk en maakt mijn verblijf hier niet meer aangenaam. Dit komt onder andere natuurlijk ook omdat oma ongeneselijk ziek is en het een aflopende zaak is. De familie betrekt me weinig in alles wat ze doen en zeggen , is moeilijk om tegen ze te praten.

Verder leef ik nog en er zijn nog geen ongelukken gebeurt !

Liefs uit het verre Chili

  • 14 Oktober 2014 - 02:02

    Angélica:

    Hola querida Anne,
    Me da mucho gusto saber algo de ti nuevamente.
    Viña del Mar…. ik heb altijd over dat plek iets mooi gehoord; daar wordt elke jaar de Viña del Mar Festival gevierd waar veel, veel internationale artiesten (zangers) gaan naar daar toe om mee te zingen. Als ik niet verkeerd ben, die festival is in Februari. Ik hoop dat je de mogelijkheid hebt om naar daar toe te gaan.
    Wat leuk dat je weer contact met je ex-klasgenoten weer hebt en dat je met Nederlanders contact kan maken.

    Blijf sterk en neem niet personeel de actuele omstandigheden van jouw gast familie.

    Liefs,


    Angélica


  • 08 November 2014 - 11:27

    Tante Carla:

    Hee Anne, Ik had even niet op je site gekeken, maar nu dus wel. Voor je familie daar is het nieuwtje er misschien een beetje af maar ik denk dat ze nog steeds blij zijn met je, helaas is ziekte van een familielid altijd heel ingrijpend. Ik denk dat ze verwachten dat je je na een paar maanden prima zelf kan redden en je plekje gevonden hebt. Gelukkig zoek je zelf vrienden en nieuwe dingen. Hier in Nederland gaan wij vanavond voor het eerst Gino ontmoeten. ( we wilden niet meteen de eerste week al aapjes kijken, maar nu is misschien ook wel een beetje laat). We laten je snel weten hoe dit is afgelopen.

  • 16 November 2014 - 16:19

    Joris:

    Heee lieve anne, ik lees je blog nu voor de 6de keer ik mis je heel erg en ik hoop dat het de komende tijd wat beter met je gaat, ik denk wel dat dat moet gaan lukken . Ik hoop dat je gauw weer thuis komt.
    Groetjes joor

  • 18 November 2014 - 07:07

    Paul:

    Hip Hip HURRAY!
    Anne gefeliciteerd met je verjaardag!!
    felicitaciones por su cumpleaños

    Yasmijn, Joisa, Sanne, Rik, Helene, Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Rancagua

Anne

Volg mijn reis naar Chili !

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 1054
Totaal aantal bezoekers 15333

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 02 Juli 2015

Chili 2014-2015

Landen bezocht: