Strand, Familie en school - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu Strand, Familie en school - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu

Strand, Familie en school

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Maart 2015 | Chili, Santiago de Chile

Lieve allemaal ,

Bij mij is school vorige week begonnen maar zit nu helaas thuis met een keelholte ontsteking. Niets ernstig maar kan even een paar daagjes niet naar school. Wat ik overigens best jammer vind (ik ben serieus) omdat ik in het nieuwe schooljaar van klas ben veranderd waar ik het echt super naar mijn zin heb ! Straks meer over school, nu nog even een terugblik naar mijn super lange zomer vakantie (3 maanden).

Na een super oud en nieuw feest ben ik het nieuwe jaar goed ingegaan. Veel reisjes naar het strand. 2 keer Pichilemu (een super aanrader), pichidangui en pelluhue. Veel aan het strand gelegen met de familie en vrienden. Pelluhue is de plaats waar in 2010 hier in Chili de grote aarbeving is ontstaan. Je zal denken dat met het tempo van de locale mensen hiet het er nog hetzelfde uitziet als 2 dagen na de aardbeving maar daar iets niets van waar. Ze hebben de plaats helemaal hergebouwd en het is nu een mooie plaats met nieuwe huizen aan een rustig en mooi strand.

Op 5 Januari is ook mijn gast broer en veel mijn vrienden met een school reis voor 5 weken op uitwisseling gegaan naar Amerika. 4 weken in een plaatsje in Farmington en daarna nog 1 week naar New York. Hij heeft het erg leuk gehad en gelukkig hadden wij daarna lekker 5 weken rust haha.

Vervolgens is op 15 Januari mijn vriendinnetje uit Australie die hier ook op uitwisseling was naar huis gegaan. Zij was hier al een paar maanden voordat ik aankwam en haar jaar zat erop. Heel erg jammer natuurlijk maar iedereen moet ook een keer naar huis. Ik ook , over 4 maanden al !!!

21 februari was het dan EINDELIJK zover. Papa, mama, roos en vincent kwamen langs. Ik had me het mijn hele jaar al op verheugd en zaterdag om 11:45 kwamen ze dan eindelijk aan. Ik was super zenuwachtig wat eigenlijk best raar is omdat het gewoon mijn eigen familie is. Ik was denk ik gewoon zenuwachtig omdat ik ze al super lang niet had gezien (bijna 7 maanden niet). Na een emotionele hereniging zijn we met zijn 5e naar het hotel in Santiago gegaan (wat niet makkelijk te vinden was). Daar lekker de koffers uitgepakt en daarna sushi gaan eten. De familie was best moe dus hebben verder niet veel gedaan.
Zondag zijn we vroeg opgestaan om naar Rancagua te rijden (waar ik woon). Daar heb ik ze eerst mijn school laten zien en vervolgens ook het centrum en de plekken waar ik veel kom. Daarna zijn we naar mijn huis gegaan en hebben ze de hele familie ontmoet en een paar vrienden en vriendinnen. Het was heel raar dat papa en mama in het huis stonden waar ik al 7 maanden woonde maar zij geen idee van hadden.
Na een leuke ontmoeting met iedereen zijn we met iedereen de bergen in gereden om daar te lunchen en te zwemmen. Ik vond het heel leuk dat iedereen het goed met elkaar kon vinden en het eigenlijk allemaal heel erg gezellig was.
Na dat we in Coya (de plek in de bergen) zijn geweest zijn we nog naar even opnieuw naar mijn huis gegaan en hebben papa en mama nog wat ooms en tantes van hier ontmoet. Na deze lange dag zijn we weer terug gereden naar Santiago.
Op maandag zijn we in Santiago gebleven en een berg midden in Santiago opgereden zodat je over de hele stad heen kon kijken. Super mooi maar heel erg warm ! Vervolgens zijn we naar een mall gegaan om te lunchen en te winkelen.
Dinsdag zijn we heel vroeg vertrokken met de auto naar Rancagua. Daar hebben we snel Manene en Rodrigo opgehaald en naar Pichilemu gereden. Dit is een plaats aan het strand waar we 2 dagen hebben gezeten. Lekker over het strand gelopen en gezwommen. Met denk ik als hoogte punt voor Roos, Vincent en mijzelf ; surfen. Ik had het overigens al een keer gedaan maar het was super leuk. Pichilemu is een van de beste surfstranden dus een super plek om het te leren. Ondanks het super koud was, was het heel erg leuk. Woensdag avond zijn we terug gegaan en nog even langs de familie geweest. Vervolgens was iedereen best moet en weer terug gegaan naar het hotel.
Op donderdag hebben we met een hop-on-hop-off bus door Santiago gereden. Veel van Santiago gezien wat ik overigens zelf ook nog nooit had gezien ! Wanneer ik met de familie naar Santiago ga, rijden we een mall in en als we naar huis gaag rijden we hem weer uit. Vond het daarom ook super leuk om wat meer van Santiago te zien.
Vrijdag was de laatste dag met m'n familie en zijn we naar een plaatjes tussen de bergen gereden. Daarna zijn we nog een stijle ski berg opgereden waar een heel mooi uitzicht was. Daarna zijn we gaan lunchen in een mall en nog de laatste boodschapjes gedaan.
Zaterdag in de ochtend zijn we vertrokken naar het vliegveld waar het afscheid aanbrak. Een heftig afscheid voor iedereen maar vond het naar dat ik weer als enige achter bleef. Maarja, hoort er ook weer even bij.

Heb heel erg genoten van het bezoek van mijn ouders en broertje en zusje. Een gastfamilie is altijd anders dan je eigen familie. Heb me weer even een weekje helemaal geliefd en gewild gevoeld. Met een gastfamilie heb je dat ook wel maar toch blijf je toch altijd ergens de gast van het huis en kan je niet altijd helemaal je zelf zijn. Je moet je altijd en overal wel een beetje aanpassen.

Een week nadat de familie weer naar huis was moest ik vorige week woensdag weer naar school, waar ik eigenlijk best zin in had. Lekker weer al m'n vrienden zijn en weer een beetje regelmaat. Helaas zit ik dan nu weer even thuis met een keelholte ontsteking waarvoor ik gister op de familie hun aandringen voor naar het ziekenhuis ben geweest. Gelukkig niets ernstig en denk dat ik woensdag wel weer naar school kan.

Ga lekker genieten van de aankomende 4 maanden die ik hier nog mag zijn. De tijd gaat zo snel ! Stiekem wil ik nog helemaal niet weg ondanks ik mijn familie en vrienden heel erg mis.
Ik moet snel afsluiten want mijn computer heeft geen batterij meer. Volgende keer meer !

Besitos y un grande abrazo


  • 09 Maart 2015 - 18:05

    Joyce:

    Lieve Anne, elke keer weer super leuk om te lezen wat jij zoal beleefd hebt!
    De eerste maanden was het echt nog wennen, maar inmiddels geniet je en schrijf je dat je eigenlijk voorlopig in Chili wilt blijven

  • 10 Maart 2015 - 11:30

    Marjolijn En Richard:

    ha die anne,

    Als we dit allemaal lezen krijgen we wel de indruk dat je een grote meid aan het worden bent: toch veel dingen in je uppie verwerken en je houding bepalen. Hartstikke goed!
    Ben benieuwd of je nou stieken toch nog behoorlijk spaans leert. Maar in elk geval leer je jezelf beter kennen.
    Ik geloof dat je bij de voorbereidiing door die uitzendclub een soort voorspelling kreeg voorgeschoteld welke psychologische stadia je allemaal doormaakt (opgewonden over alle nieuwe indrukken, daaraan wennen, de eerste heimweegolfjes, dan steeds beter ingespeeld raken op je nieuwe omgeving, om beurten verlangen dat het afgelopen is en dan weer het jammervinden dat je weg moet: kortom, ik geloof wel dat ze gelijk hadden, en dat het dus eigenlijk allemaal volgens het boekje gaat.

    Nog een fijne tijd!!!!!

    liefs van richard en marjolijn


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Anne

Volg mijn reis naar Chili !

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 2968
Totaal aantal bezoekers 15335

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 02 Juli 2015

Chili 2014-2015

Landen bezocht: