Vakantie, surfen en volksdansen - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu Vakantie, surfen en volksdansen - Reisverslag uit Rancagua, Chili van Anne Remmen - WaarBenJij.nu

Vakantie, surfen en volksdansen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 September 2014 | Chili, Rancagua

Lieve allemaal ,

Ik heb al weer een tijdje geen blog geschreven, dat komt omdat ik het de laatste tijd best druk heb. Wat dus ook betekend dat ik me al veel minder verveel (gelukkig) ! Heb de afgelopen tijd meer leuke dingen gedaan en me meer vermaakt. Dit komt mede door dat ik mijn gastzusje heb verteld dat ik me redelijk heb verveeld in mijn tijd in Chili en omdat ik afgelopen week vakantie had.

Vorige week zaterdag moest ik naar school omdat we op school de Onafhankelijkheidsdag zouden vieren. Iedereen moest om 10 uur op school zijn met zijn/haar ouders en elke klas had een traditioneel dansje ingestudeerd. Zo ook had mijn klas en typisch Chileense dans van de paaseilanden moeten dansen. Omdat ik pas later op school kwam heb ik alle oefeningen gemist en kon ik helaas niet mee doen (was ik ook wel een klein beetje blij om want je moest met 10 graden buiten in een soort hoela jurk de dans doen).

Vorige week maandag kwam ik op school en zat er een nieuwe exchange student in mijn klas. Ze komt uit Oostenrijk en bijft voor een maand. Eigenlijk is ze geen exchange student meer omdat ze 2 jaar geleden hier voor 6 maanden was en nu gewoon voor 1 maand terug is voor haar familie en vrienden. Ik kan het erg goed met haar vinden en gelukkig is haar Engels ook erg goed (haar spaans ook). Zij heeft me daarom de afgelopen week tijdens de school uren extra Spaanse lessen gegeven.
Die dag erna op dinsdag zijn we met de geschiedenis klas van mijn jaar en het examenjaar naar Santiago gegaan. Daar hebben we verschillende musea bezocht over een poëet. Het deel van de musea was voor mij nogal saai omdat ik er niets van snapte (alles in het Spaans) maar ik heb wel een groot deel van Santiago gezien. Wanneer ik met mijn gastfamilie naar Santiago ging reden we de parkeerplaats van een mol in en zag ik verder niets van de stad zelf. Ik heb die dag een erg leuke dag gehad en erg vermaakt.
Vorige week donderdag ben ik nog met Lidia (uit Oostenrijk) en Mane de stad in geweest. De eerste keer dat ik zonder de auto ergens heen ben gegaan. Alleen had ik er niet op gerekend dat Mane ook mee ging... Ik vond het erg leuk om eindelijk een keer (echt) tussen de lokale mensen te lopen en de stad van een andere kant te zien. Je hebt er erg veel kraampjes waar mensen hun eigen spulletjes verkopen. Ook merk ik wel dat ik best opmerkelijk ben omdat er nooit een dag voorbij gaat dat mensen niet naar me wijzen, naar me roepen, mijn haar aan raken of met mij op de foto willen (haha).

Afgelopen zaterdag zijn we met de vader van het gezin, Mane, Jose, Tomas en Fabian (vrienden van Jose) naar de voetbal geweest. Was erg leuk maar aan het eind begon het toch te hard te regen en moesten we de wedstrijd vroegtijdig verlaten. Thuis hebben we wat gegeten en wat vrienden uitgenodigd. Het blijft toch altijd grappig dat iedereen hier mij Spaans wilt leren maar ik aan het eind van de 'les' alleen maar scheldwoorden heb geleerd.

Zondag was opa jarig en was er dus groot feest hier in huis. Alle familie was uitgenodigd en een verjaardag hier staat vol in het teken van vlees eten. Ze eten hier namelijk super super super veel varkensvlees. De familie dat 2 mensen ingehuurd voor de catering en de hele dag gingen er dienbladen langs met vlees, salades, brood en wijn (de mensen kunnen hier namelijk erg goed drinken). Het feest begon rond 12 uur maar de mensen kwamen rond 3 uur binnenlopen (typisch chileens, Iedereen had al verwacht dat niemand om 12 uur zou komen dus om half 1 lag iedereen nog in zijn bed haha). Het eindigde om een uur of 12 met veel dronken familie leden.

De maandag daarop zijn we met Mane, Mama, Tante Ana en nichtje Josefina naar Pichilemu gereden, het populairste surfstrand van de wereld. Daar hebben we 3 dagen in een huisje gezeten als een soort vakantie. Ook hebben we de 2e dag gesurft wat echt heel gaaf was. Super leuk om te leren en te doen. Wil ik zeker nog een keer doen. Pichilemu is een vervallen stadje met super mooie stranden en uitkijk punten. Zeker een aanrader als je ooit in de buurt bent ;).

Donderdag was het hier Onafhankelijkheidsdag (na het vele vragen aan verschillende mensen ben ik er sinds gister achter dat ze onafhankelijk van Spanje waren deze dag.. ) Dit word hier groots gevierd door 3 dagen lang mensen in je huis uit te nodigen om te komen eten. Ook ben is gister naar een FUNDA geweest. Dit is een soort bevrijdingsfestival/markt/feestje op een kleine berg. Erg leuk om te zien hoe alle mensen hun zelfgemaakte spulletjes/eten verkopen (elk kraampjes verkoopt overigens hetzelfde maar het blijft schattig).

Vandaag gaan we dus opnieuw mensen thuis uitnodigen en varkensvlees eten (niet mijn favoriete).

Mijn klas gaat deze zomer met zijn alle naar Brazilië, en vroegen of ik mee ging. Ik heb uiteindelijk besloten om niet mee te gaan (nu zal je denken; waarom niet ?!) omdat het erg veel geld is (2500 euro) voor 10 dagen aan het strand liggen. Ook valt deze reis op dezelfde datum als de reis met AFS naar Patagonia (het zuiden van Chili) waar ik heel graag heen wilde. Gelukkig was ik er snel bij en heb ik een plekje kunnen bemachtigen en ga ik nu 22 november voor een paar dagen daar heen. Iets waar ik echt heel erg naar uit kijk (bedankt Ome Richard voor deze financiële ondersteuning ;) )

Ik denk dat dit het tot nu toe wel is, ik ga nu (lekker) varkensvlees eten en nog van mijn laatste vakantie dagen genieten ! Ik hoor graag alle vragen van jullie of dingen die jullie willen weten van Chili of mijn leven hier in de reacties hieronder en dan zou ik ze beantwoorden in een volgende blog !

Muchos besos , Anne !

  • 19 September 2014 - 21:22

    Mel Paalman:

    Super hoor Anne, erg leuk om te lezen allemaal! Lfs vanuit diepenveen van alle paaltjes!

  • 21 September 2014 - 19:05

    Yasmijn En Josia:

    Hoi, Anne
    Veel succes en plezier!
    Groetjes, Yasmijn en Josia

  • 12 Oktober 2014 - 12:03

    Yvon Vrielink:

    Hoi Anne,
    Ik was er nog niet eerder aan toe gekomen, maar nu eindelijk dan, heb ik met veel plezier je verhalen gelezen! Wat schrijf je leuk!
    Wat een belevenis, wat een ander leven!
    Jouw momenten van heimwee herken ik maar wat goed. Het kan af en toe knap lastig zijn, maar ga ervoor en je zal op het eind zooooo trots zijn op jezelf omdat je dit hebt gedaan!!! (maar nu natuurlijk al!!)
    Geniet ervan Anne!! Nog heel veel succes en plezier!!
    Lieve groet vanuit Diepenveen,
    Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Rancagua

Anne

Volg mijn reis naar Chili !

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 15329

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 02 Juli 2015

Chili 2014-2015

Landen bezocht: